DANSA, PAUSA

Vart ska jag börja? Funderar över om jag ska skriva en novell eller bara lite smått! Men eftersom jag har hela natten på mig pga. att jag jobbar så blir det den långa historien!

Har sedan jag kom hem från saxnäs tjatat i hjäl mina vänner! Mitt mål var då fjällen över påsk! Men tydligen hade alla fått för sig att jobba, inte ha råd eller redan bokat en resa! Så jag hade hunnit bli deprimerad! Började jobba kl15 på onsdagen och skulle sluta först 9 på torsdag morgon! Då kom fråga "ska du med till Hemavan? Vi har en plats över, vi åker 7 imorgon" hmm.. Hur hinner man prova ut och hämta skidor i täfteå, fara till Haga och packa samt sitta i bilen på väg till Hemavan 2 timmar innan man slutat??? Jag hann! På 1 timme han jag ut till täfteå samt packa på Haga.. Jo! Jag blödde näsblod för första gången i mitt liv!! Fick även fara tidigare från jobbet så allt var frid och fröjd!!

Väll framme i Hemavan så var det bara fram med alkoholen direkt och vi hade "sjukt sköna skellefte snubbar" till grannar så festen vart väldigt bra tills vi kom till stockis där det tydligen bara var 40+!! MEN det blir vad man gör det till!

Fredag var det upp med tuppen och ut i backen! Perfekt före och strålande sol!! Kom på att jag borde ta upp min karriär igen och bli mer aktiv i backen! Satan så kul!!! Självklart blev det fest åter igen!!

Lördag blev även det en tidig morgon! Efter mycket tjat så fick vi åka skoter med grabbarna! Dock så körde dom oss 15 minuter ut på en sjö och lämnade oss där i 5 timmar! MEN åter igen.. Det blir vad man gör det till! Vi.. Utan något redskap alls lyckades göra upp en eld! Utser Elin till en trädknäckar expert!! Sedan lyckades vi även åka lite sopsäck ner för backarna, övade lite inför kvällens deal "att åka sopsäck hem från krogen"! När killarna väl kom för att hämta oss så hade 3 av 6 skotrar kört vilse.. Men efter att en hittat tillbaka efter en stund och en till kille kommit som en räddande ängel så tog vi oss hem igen!! Och festen kunde börja! Kvällens mål var "dansa, pausa" tömma baren, fullast vinner och så klart att åka sopsäck hem! Mitt personliga mål var även att väcka liv i några Skellefteå bor som bara att inne på sitt rum! Lyckades!! Väl uppe på högis så var jag väldigt full! När vi väl skulle hem så kom vi på att vi inte hade några sopsäckar! Men hur jag och Emma fixade sopsäckar tänker jag nog inte skriva här, räcker med att jag skriver "svin"!! Och den turen ner till vandrarhemmet kan få en död fisk att vakna! Så då var efterfesten i full gång! Drog in handduken vid 5 tiden.

Haha nu orkar jag inte skriva mer!! Sjukt kul var det iaf!! Tack alla inblandade!! Lidingö männen som åt köttbullar i gröten, Umeå folket som var sjukt sköna och hade med sig den lilla lilla hunden Alvin!, "sjukt sköna skellefte snubbarna" och Skellefteå folket som lyckades festa till det till slut!! Och inte minst dom 11 personer som släpade med mig! Kände bara Desi sen innan men dom tog emot mig med öppna hjärtan, tack för det, nu blir ni aldrig av med mig! Haha! Puss på er!!

Bjuder på några få bilder! Ska få fler till veckan så kanske bjuder på dom då:)



PS. Jag gillar tydligen "män som inte ställer krav". Jonny gillar "Jordnära tjejer" Josse gillar "Jordgubbar" Elin gillar "Ekorrar" Emma gillar "Envishet" Det är allt jag minns. Hehe. Och att alla på P typ Peter, Pelle, Pontus, Pär.. vad tusan dom nu hette gillar "Porr". Helgens populäraste lek!! DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0